Adaptační kurz pro ZŠ
Adaptační kurz pro ZŠ
16.09.2023
Adaptační kurz pro děti šestých tříd ze ZŠ Na Šutce proběhl ve dnech 5. - 7. 9. 2023, stanovená náplň kurzu byla splněna, cíle byly naplněny, děti spolupracovaly, paní učitelky se také aktivně zapojovaly. Myslím si, že se nám podařilo nastavit pravidla chování, stmelit kolektiv jednotlivých tříd a pí. učitelkám se podařilo poznat svoje žáky jinak, než ve školních lavicích.
Hodnocení kolegyň, které kurz vedly:
„v úterý k nám přišlo 21 dětí s jednou paní učitelkou, děti byly zprvu ostýchavé, ale po chvíli z nich stud opadl a začaly se aktivně podílet na hrách včetně p. učitelky a celé dopoledne proběhlo bez problémů“.
„Středa - kurz podle mého splnil očekávání, tj. děti více seznámit mezi s sebou, ukázat jim, že komunikace a spolupráce jim bude vše usnadňovat ať už při hraní her nebo ve škole nebo v životě obecně. Hodně kurz pomohl paní učitelce, která se s dětmi seznámila a mohla je poznat jinak, než v lavicích ve škole při vyučování“.
„Ve čtvrtek se sešla celkem aktivní sestava 19 žáků a dopolední program byl poměrně nabitý. Nestihli jsme sice úplně všechny plánované hry, ale i tak docela širokou škálu jak seznamovacích, tak kooperačních či tvůrčích aktivit. Největší úspěch měla hra "Stavba vesnice", neboť většina dětí byla sportovně nadaných, a tak je získávání surovin na stavbu bavilo. Ze závěrečné reflexe vyplynulo, že nejslabším článkem byla hra "Brány", kterou minimálně polovina dětí nepochopila, a tak jsme ji raději brzy ukončili. Zajímavé výstupy byly ze společného tvoření robota, který by mohl pomoci při vyučování. Jednotlivé týmy vytvořily vtipné sestavy i popisky. Plusem bylo zapojení obou pí učitelek, které s dětmi aktivně absolvovaly některé disciplíny. Přestože byly dvě děti z Ukrajiny, tak díky tomu, že jedna z nich překládala, komunikace ani moc nevázla. Obě si pochvalovaly, že se o dětech spoustu věcí dozvěděly, což jim při společné výuce velmi pomůže“.
Hodnocení jedné z p. učitelek: „skupina je složena ze dvou škol (část jedné třídy a z jiné školy zbytek). Na začátku byla vidět lehká nervozita u některých dětí). V průběhu se vytrácela a na konci to vypadalo, jako skupina “kámošů”. Hry byly voleny od “lehčích” až po vzájemnou spolupráci mezi jednotlivými skupinami, tak napříč celou skupinou. Celkově hodnotím velmi pozitivně. Hry splnily účel a tzv. prolomily ledy mezi žáky“.
Zpět
Hodnocení kolegyň, které kurz vedly:
„v úterý k nám přišlo 21 dětí s jednou paní učitelkou, děti byly zprvu ostýchavé, ale po chvíli z nich stud opadl a začaly se aktivně podílet na hrách včetně p. učitelky a celé dopoledne proběhlo bez problémů“.
„Středa - kurz podle mého splnil očekávání, tj. děti více seznámit mezi s sebou, ukázat jim, že komunikace a spolupráce jim bude vše usnadňovat ať už při hraní her nebo ve škole nebo v životě obecně. Hodně kurz pomohl paní učitelce, která se s dětmi seznámila a mohla je poznat jinak, než v lavicích ve škole při vyučování“.
„Ve čtvrtek se sešla celkem aktivní sestava 19 žáků a dopolední program byl poměrně nabitý. Nestihli jsme sice úplně všechny plánované hry, ale i tak docela širokou škálu jak seznamovacích, tak kooperačních či tvůrčích aktivit. Největší úspěch měla hra "Stavba vesnice", neboť většina dětí byla sportovně nadaných, a tak je získávání surovin na stavbu bavilo. Ze závěrečné reflexe vyplynulo, že nejslabším článkem byla hra "Brány", kterou minimálně polovina dětí nepochopila, a tak jsme ji raději brzy ukončili. Zajímavé výstupy byly ze společného tvoření robota, který by mohl pomoci při vyučování. Jednotlivé týmy vytvořily vtipné sestavy i popisky. Plusem bylo zapojení obou pí učitelek, které s dětmi aktivně absolvovaly některé disciplíny. Přestože byly dvě děti z Ukrajiny, tak díky tomu, že jedna z nich překládala, komunikace ani moc nevázla. Obě si pochvalovaly, že se o dětech spoustu věcí dozvěděly, což jim při společné výuce velmi pomůže“.
Hodnocení jedné z p. učitelek: „skupina je složena ze dvou škol (část jedné třídy a z jiné školy zbytek). Na začátku byla vidět lehká nervozita u některých dětí). V průběhu se vytrácela a na konci to vypadalo, jako skupina “kámošů”. Hry byly voleny od “lehčích” až po vzájemnou spolupráci mezi jednotlivými skupinami, tak napříč celou skupinou. Celkově hodnotím velmi pozitivně. Hry splnily účel a tzv. prolomily ledy mezi žáky“.